برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Blog navigation

آخرین ارسال‌ها

راهنمایی برای استفاده از دستگاههای مناسب برای چاپ پوستر های 35*50
راهنمایی برای استفاده از دستگاههای مناسب برای چاپ پوستر های 35*50

نحوه تشخیص تیراژ و سایزبندی چاپ در ماشین های افست جهت چاپ انواع پوستر

مطالعه بیشتر
معرفی دستگاه چاپگر اکوسالونت MIMAKI JV150-160
معرفی دستگاه چاپگر اکوسالونت MIMAKI JV150-160

معرفی دستگاه چاپگر اکوسالونت MIMAKI JV150-160

مطالعه بیشتر
فیلم آموزشی تعویض هد پلاتر اچ پی 1100
فیلم آموزشی تعویض هد پلاتر اچ پی 1100

آموزش تعویض هد دستگاه پلاتر اچ پی مدل HP Design Jet 1100

مطالعه بیشتر
آموزش چاپ روی تی شرت مشکی با اسپان چسبدار
آموزش چاپ روی تی شرت مشکی با اسپان چسبدار

آموزش چاپ روی تی شرت مشکی با اسپان چسبداردر این ویدئو آموزش چاپ بر روی انواع تیشرت مشکی و رنگی به روش چاپ سابلیمیشن...

مطالعه بیشتر
تکنولوژی دستگاه های ریسوگراف
تکنولوژی دستگاه های ریسوگراف

تکنولوژی دستگاههای ریسوگراف به نحوی است که با هزینه تمام شده بسیار پایین و سرعت بالا قادر به پرینت اسناد خواهد بوددر...

مطالعه بیشتر

آموزش تصویری چاپ سابلیمیشن | ملزومات چاپ سابلیمیشن چیست؟

 

امروزه چاپ روی اشیائی مانند لیوان، بشقاب، پارچه، تیشرت، کلاه ، و ... بسیار متداول شده و بازار گسترده ای را به خود اختصاص داده است. روش چاپ سابلیمیشن می تواند بهترین راهکار به منظور چاپ بر روی این اشیاء به حساب آید. از این رو سعی داریم تا در این مقاله شما را با آموزش تصویری چاپ سابلیمیشن به صورت گام به گام آشنا نموده و ملزومات چاپ سابلیمیشن را به بازدید کنندگان مجله آساک سیستم معرفی کنیم.

 

چاپ سابلیمیشن چیست؟

فرآیند چاپ سابلیمیشن بر پایه عمل تصعید بوده به نحویکه طرح مورد نظر با استفاده از جوهر های مخصوص بر روی کاغذ مناسب چاپ شده و بعد از قرار گرفتن بر روی شی مورد نظر از طریق حرارت منتقل می گردد. با توجه به اینکه عملیات انتقال چاپ از روی کاغذ به شی در این روش از طریق حرارت صورت می پذیرد بسیاری این روش را با نام «چاپ حرارتی» می شناسند.

مزایای چاپ حرارتی یا سابلیمیشن:

1-      کیفیت بالای چاپ بر روی اشیاء

2-      قابلیت شتشو

3-      ماندگاری بالای رنگ

4-      هزینه پایین چاپ و مقرون به صرفه بودن

5-      قابلیت چاپ اختصاصی در تیراژهای پایین حتی یک عدد

ملزومات چاپ سابلیمیشن:

1-      پرینتر سابلیمیشن: برای چاپ به روش سابلیمیشن بایستی از پرینترهای جوهر افشان سازگار با جوهر سابلمیشن استفاده نمود که در حال حاضر بهترین گزینه جهت استفاده و چاپ سابلیمیشن پرینتر ها و پلاترهای اپسون می باشند. پرینتر های اپسون در مدل های T50 – P50 – T60 – L805 – L810 – 1410 – 1430 – L1800 و سری های مشابه بیشترین سازگاری را با جوهرهای مربوطه دارند. این پرینتر ها در سایزهای A4 و A3 موجود بوده و توانایی چاپ با استفاده از چهار رنگ و شش رنگ با کیفیت بالا را دارا می باشند.

2-      جوهر سابلیمیشن: جوهر سابلیمیشن جوهر مخصوصی است که در دمای حدود 180 درجه سانتیگراد مستقیما از حالت جامد (چاپ شده بر روی کاغذ) به گاز تبدیل شده و به وسیله حرارت بر روی اشیاء منتقل می گردد.

3-      کاغذ سابلیمیشن: کاغذ سابلیمیشن خوب کاغذی است که پش از چاپ و پرس حرارتی بیشتر انتقال جوهر را داشته باشد. این نوع کاغذ معمولا مقداری چسبندگی داشته که بهتر بر روی شی مورد نظر تثبیت شده و انتقال تصویر بالایی را خواهد داشت. برخی از کاغذهای ارایه شده در بازار کاغذهای کوتد با گرماژ پایین مانند کوتد 100 گرم یا 120 گرم بوده که به نسبت کاغذهای سابلیمیشن مقدار کمتری از جوهر را منتقل خواهند کرد.

4-      دستگاه پرس حرارتی: این دستگاه در واقع اصلی ترین عملیات در چاپ سابلیمیشن (انتقال تصویر توسط فشار و حرارت) را انجام داده و با توجه به نوع کالا یا جنسی که قرار است عملیات چاپ بر روی آن صورت پذیرد انواع متفاوتی دارد. از این جمله می توان به دستگاههای زیر اشاره نمود:

-          دستگاه پرس حرارتی با قالب های استوانه ای و مخروطی به منظور چاپ لیوان و ماگ های سرامیکی

-          دستگاه پرس تخت در ابعاد مختلف جهت چاپ انواع پارچه – تیشرت – پازل و سایر اجسام تخت

-          دستگاه پرس حرارتی 3D به منظور چاپ بر روی قاب موبایل – بشقاب ، سنگ، لیوان و ...

-          دستگاه پرس حرارتی چندکاره که با دارا بودن چند قالب استوانه ای – تخت – مخروطی و قالب کلاه بر روی بسیاری از اجناس چاپ نماید.

5-      مدیای قابل چاپ: برخی از مواد مانند پارچه های ساتن در حالت عادی به راحتی چاپ پذیر بوده و امکان چاپ سابلیمیشن بر روی آنها وجود دارد لیکن در بسیار از مواقع کالای مورد نظر جهت چاپ سابلیمیشن بایستی کوتینگ یا پوشش مخصوص سابلیمیشن را داشته باشد. با توجه به استقبال زیاد از این نوع چاپ و مزایای آن کالاهای قابل چاپ بسیاری اعم از انواع ماگ و لیوان سرامیکی – بشقاب – فنجان – پارچه – کلاه – تیشرت – پازل – سنگ – کاشی – پد موس – زیر لیوان – کیف – کوله – قاب های شیشه های – جاسوئیچی – کارت ویزیت فلزی و ... در بازار موجود بوده و به راحتی در دسترس می باشد. مجموعه آساک سیستم نیز به منظور ارایه بهتر خدمات به مشتریان خود طیف بسار گسترده و متنوعی از این اجناس را فراهم نموده است. این محصولات را می توانید از منوی ملزومات سابلیمیشن وب سایت آساک سیستم مشاهده نمایید.

6-      چسب نسوز: چسب نسوز بیشتر به منظور تثبیت کاغذ بر روی کالاهایی مانند لیوان کاربرد داشته و در برخی موارد مانند چاپ اجسام تخت عموما به این چسب نیازی نیست.

آموزش چاپ سابلیمیشن (به عنوان مثال چاپ لیوان):

 

ملزومات چاپ سابلیمیشن در یک نگاه

1- ابتدا طرح مورد نظر خود را در اندازه های مشخص طراحی نمایید.

نکته مهم: توجه داشته باشید چون طرح شما به صورت برگردان بر روی کار منتقل خواهد شد به منظور چاپ صحیح بایستی طرح خود را mirror نموده و سپس چاپ نمائید.

2 - سپس طرح مورد نظر را بریده و به وسیله چسب نسوز بر روی ماگ یا لیوان می چسبانیم.

3 -  لیوان را در داخل قالب مخصوص دستگاه پرس حرارتی قرار داده و به وسیله اهرم موجود در دستگاه قالب را می بندیم به طوریکه کاغذ با فشار مناسب بر روی لیوان قرار گیرد.

4 - درجه دستگاه پرس را بر روی 400 درجه فارنهایت یا 204 درجه سانتیگراد تنظیم نموده و زمان آن را نیز بر روی 180 ثانیه قرار می دهیم. ممکن است میزان دما و زمان مورد نظر در دستگاههای متفاوت کمی فرق داشته باشد که کاربر به تجربه به روش مطلوب دست خواهد یافت.

 دستگاه چاپ لیوان سابلیمیشن

5 - پس از 180 ثانیه اهرم دستگاه را باز نموده و به وسیله دستکش لیوان را برداشته و منتظر میشویم تا خنک شود. سپس کاغذ را از روی لیوان جدا می کنیم.

 

 
آیا این پست وبلاگ برای شما مفید بود؟

ارسال دیدگاه

کد امنیت

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم