راهنمای خرید دستگاه صحافی

راهنمای خرید دستگاه صحافی :

این مطلب با عنوان راهنمای خرید دستگاه صحافی به منظور بررسی و شناخت انواع مختلف دستگاههای با عنوان فنرانداز و یا اصطلاح عمومی سیمی کن تهیه گردیده است. لازم به ذکر است که اصطلاح فنرانداز در این مطلب فقط مربوط به دستگاههای فنرانداز سیمی کتاب و جزوات مربوط بوده و به بررسی سایر ماشین آلات صحافی نمی پردازد.

راهنمای خرید دستگاه صحافی سیمی کن و فنرانداز

انواع دستگاه های صحافی فنر انداز یا سیمی کن:

دستگاههای صحافی (این دستگاهها در اصطلاح عامیانه با عناوینی مانند پانچ – صحافی – سیمی کن و فنرانداز نیز شناخته می شوند) شامل دستگاه صحافی فنر پلاستیک – فنر مارپیچ – فنر دوبل – صحافی دوکاره می باشند.

فنر مارپیچ
خرید آنلاین انواع فنر مارپیچ

فنر دوبل
خرید آنلاین انواع فنر دوبل
فنر پلاستیک
فنر مارپیچ فنر دوبل فنر پلاستیک

 

دستگاههای فنرپلاستیک به علت قدیمی بودن و کم شدن کاربری از دایره مصرف خارج شده است. سوراخ پانچ این نوع دستگاه مربع می باشد.

دستگاههای فنر مارپیچ جهت صحافی کتاب و جزوات با تعداد تا 500 برگ مورد استفاده قرار می گیرد. سوراخ پانچ این نوع دستگاه گرد می باشد.

دستگاههای فنر دوبل برای جزوات و دفاتر با تعداد برگ حداکثر 140 برگ و تقویم های رومیزی و دفترچه یادداشت استفاده می شود. سوراخ پانچ این نوع دستگاه مربع می باشد. تعدادی از دستگاههای دوبل دارای پانچ گرد می باشند که همزمان به عنوان دستگاه مارپیچ هم می توان از آن استفاده کرد.

دستگاههای صحافی دوکاره دوبل و پلاستیک به طور همزمان می توانند صحافی دوبل و پلاستیک را انجام دهند. سوراخ پانچ این نوع دستگاه مربع می باشد.

خرید خود را بر اساس مصرف خود انجام دهید:

مهمترین موضوع در خرید دستگاه صحافی نوع و حجم کار است که بر اساس ظرفیت پانچ دستگاه و استحکام بدنه تعیین می شود. بر این اساس استفاده کنندگان از دستگاه به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. مصارف خانگی و اداری با حجم کار بسیار کم : این دسته از دستگاهها با ظرفیت پانچ دستی بین 8 تا 12 برگ بوده و معمولا فاقد فنرانداز برقی و دکمه خلاص کن می باشد و برای حجم کار پایین طراحی شده است.
  2. دفاتر فنی و لوازم التحریر با حجم کار متوسط : ظرفیت پانچ دستی این مدل از دستگاهها 15 تا 20 برگ بوده و دارای فنرانداز برقی می باشد. تعدادی از این دسته دستگاهها دارای دکمه خلاص کن می باشند.
  3. دفاتر فنی با حجم کار بالا : پانچ این دستگاهها بالای 20 برگ و به صورت دستی یا برقی می باشد. دارای فنرانداز برقی و دکمه خلاص کن می باشند و برای حجم کار روزانه بالا و مداوم طراحی شده است.
1.4k
اشتراک گذاری‌
4.6k
بازدید

ما را در دنبال کنید

محبوب ترین ها