برد دکودر پلاتر چیست؟ آموزش نصب دکودر پلاتر اچ پی

چرا بردهای دکودر پلاتر تولید شده اند؟

پلاترهای HP چهار رنگ و شش رنگ در ایران بسیار پرمصرف بوده و در بسیاری از دفاتر فنی مورد استفاده قرار می گیرند. با عنایت به اینکه کارتریج های فابریک شرکت اچ پی قیمت بالایی دارند از نظر اقتصادی برای استفاده در این مجموعه ها مقرون به صرفه نبوده و تقریبا تمامی آنها از تانک (مخزن) و یا کارتریج های قابل شارژ استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که هر کارتریج یا مخزن قابل شارژ داراری یک چیپ بوده که دستگاه پلاتر با خواندن آن ضمن شناسایی رنگ می تواند میزان مصرف را تشخیص داده و در هنگام نیاز در خصوص تعویض کارتریج هشدار می دهد.

سوختن چیپ های کارتریج یکی از مشکلات رایجی است که معمولا کاربران این دستگاهها با آن مواجه هستند. به نحویکه هنگامی که حتی چیپ یک عدد از کارتریج ها سوخته باشد دستگاه قادر به شناسایی رنگ مربوطه نبوده و اخطاری مبنی بر عدم شناسایی رنگ مورد نظر داده و عملیات چاپ را انجام نمی دهد. از طرف دیگر با توجه به تعداد کارتریج ها (شش عدد) و ضعیف بودن این چیپ ها امکان سوختن و ز کار افتادن دستگاه در دوره های کوتا مدت افزایش می یابد.

با توجه به مطالب ذکر شده فوق و برای رفع این مشکل بردهایی با عنوان برد دکودر طراحی شده که بر روی برد دستگاه پلاتر نصب و دیگر به چیپ های روی مخازن نیازی نمی باشد. یعنی با نصب برد دکودر مخازن قابل شارژ بدون چیپ بر روی دستگاه نصب شده و به راحتی شناسایی شده و نگرانی در خصوص سوختن چیپ وجود نخواهد داشت.

برد دکودر چیست؟

بردی الکترونیکی است که بر روی پلاتر نصب شده و عملکرد چیپ کارتریج یا مخازن قابل شارژ را انجام می دهد.

خرید دکودر پلاتر اچ پی 770
خرید دکودر پلاتر اچ پی 770

خرید آنلاین دکودر پلاتر اچ پی 500
خرید آنلاین دکودر پلاتر اچ پی 500
خرید آنلاین برد دکودر پلاتر HP DesignJet T770 خرید آنلاین برد دکودر پلاتر HP DesignJet 500/510/800

ویدئو آموزش نصب برد دکودر بر روی پلاتر اچ پی:

در ویدئو زیر برد نصب شده بر روی یک دستگاه پلاتر اچ پی را مشاهده می کنید.

 

631
اشتراک گذاری‌
2k
بازدید

ما را در دنبال کنید

محبوب ترین ها