آشنایی با مفهوم پیکولیتر

 

یک واحد پیکولیتر، 1 تریلیون در لیتر است که به صورت اعدادی 0.000000000001/litre  نوشته می شود.پیشوند Pico اشاره بر تریلیون قسمت دارد، همانطور که نانو به میلیارد قسمت گفته می شود. مقیاس های نانولیتر و پیکولیتر در مایعاتی میکرونی استفاده می شود.شاخه های نانوتکنولوژی با ذرات بسیار ریز مایعات سروکار دارند.

 

پیکولیتر

 

به عبارت دقیق تر، وقتی صحبت از مقیاس پیکولیتر، پیکومتر و پیکوثانیه به میان می آید منظور اصطلاح دقیق پیکوتکنولوژی است. در میان ابزارهای موجود جهت سنجش ذرات ریز مایعات ، میتوان آزمایشگاههای تراشه ای ( آز تراشه ها LOC) را نام برد. آنها دستگاههایی هستند که از یک تا چند عملکرد آزمایشگاهی روی یک تراشه به ابعاد چند میلیمتر یا سانتیمتر به اندازه یک دکمه لباس تشکیل شده اند که با ذرات بسیار ریز مایعات حتی کمتر از چند پیکولیتر سروکار دارند، و زیرمجموعه ای از دستگاههای MEMS هستند که اغلب با نام (میکروسیستمهای تحلیل کلی) شناخته میشوند.یکی از انواع انها مدل بیوآنالیزور Agilent 2100 است که از واکنش شیمیایی در پیکولیترها استفاده میکند که این پیکولیترها از طریق میکروکانالهایی که بر روی یک چیپ شیشه ای حک شده اند حرکت می کنند. یک روش معمول استفاده از پیکولیترها، در دستگاههای پرینتر است.

پیکولیتر جوهر

پرینترهای جوهرافشان به طور مرسوم از قطره های جوهری استفاده میکنند که اندازه ای بین 2 تا 25 پیکولیتر دارند. هرچه این قطره ها کوچکتر و ریزتر باشند، تصاویری با رزولوشن بالاتری ارائه می دهند.

607
اشتراک گذاری‌
2k
بازدید

ما را در دنبال کنید

محبوب ترین ها